Sayfalar

21 Ocak 2014 Salı

UZAK KITANIN İLK TÜRKLERİNDEN: HAKAN ANAZ

Dünya Kupası'nda görev yapacak dört Türk hakemden biri... Hakan Anaz... Kısaca hikayesini anlattı.












Dünya Kupası'nda görev yapacak hakemler FIFA tarafından açıklandığında içimizde buruk bir sevinç, hüzünlü bir gurur vardı. Milli takımımız orada yoktu ama adımız yine de Brezilya'da duyulacaktı.
FIFA, Dünya Kupası'nda Türkiye'den hakem Cüneyt Çakır ile yardımcıları Bahattin Duran'ı ve Tarık Ongun'u görevlendirdi. Liste açıklandığında diğer hakemler arasında kimler var diye baktığımızda bir isim daha dikkati çekti. Avustralya adına görev yapacak Hakan Anaz...
"Hayaldi ama çok emek verdik"
Anaz, haberi aldığı anı şöyle anlatıyordu:
"Hakem arkadaşım beni aradı, hoplamaya başladım, ellerim titriyordu. O kadar sevindim ki, bağırdım, eşime sarıldım, çocuklarımı öptüm. Dünya Kupası'na gidiyordum, inanılmaz bir şeydi. Yirmi sene önce hakemliğe başladığımda biri bana gelse '20 yıl sonra Dünya Kupası'na gideceksin' dese, inanmazdım, 'imkansız' derdim. Hayaldi ama çok emek verdik. Ailem arkamda olmasa buralara gelemezdim."
Ailesi, Avustralya'ya giden ilk Türkler arasında yere alan Hakan Anaz, 1969'da Melbourn'de doğdu. Bu uzak kıtadaki yaşam macerasından memnunlar. Hakan Anaz'ın deyişiyle "Avustralya'da hayat güzel!"
Avustralya'da doğmuş, orada büyümüş ve eğitim almış bir kişi ama anavatan ile bağı hiç kopmamış.
"Ailenizle Türkiye’den bu kadar uzakta hayat nasıl geçiyor? Türkiye’den uzakta olmak etkiliyor mu? Ne sıklıkla geliyorsunuz?" diye soruyorum. Hakan hoca cevaplıyor: "Türkiye'ye her sene ya da en az her iki yılda bir gidiyoruz. Karamürsel'de ailem var, orada evim de var. Ben Türkiye cok seviyorum, Türkiye çok güzel bir yer. İleride daha uzun kalmaya arzu ederim."
Eşi Saadet hanım, 18 yaşındaki oğlu Atakan ve 13 yaşındaki kızı Yasemin ile mutlu bir hayatı bulunan Hakan Anaz'ın asıl mesleği ise muhasebecilik. Üniversitede master derecesi bulunan Anaz, vergi dairesinde çalışıyor...
Yumurta top daha popüler
Hakemliğe başlamasının klasik bir hikayesi var: "7 yaşımdan 24 yaşıma kadar buradaki Türk takımlarında oynadım. Ya antrenör olacaktım ya da hakem. Futbola devam etmek için hakemliği tercih ettim."
Malum, Avustralya’da futbol birinci spor değil. Oradaki gurbetçilerin deyişiyle "yumurta top" ile oynanan ragbi daha popüler... Buna rağmen Avustralya Milli Takımı'nın aldığı sonuçlar dikkat çekici. Peki bu nasıl sağlandı?
Hakan Anaz, "Burada spor ile herkes ilgilenir. Evet burada futbol yavaş yavaş futbol ilerliyor. Umarim 3. kez üst üste Dünya Kupası'na katıldığı için futbol daha da büyüyecek." diyor.
Hakan Anaz'a göre Avustralya'nın Asya Konfederasyonu’na geçmesi futbola olumlu yansıdı:
"Önceden her 4 senede bir 2 tane büyük maç oynanıyordu. Şimdi daha sık, daha kaliteli maçlar yapılıyor. Asya Şampiyonlar Ligi var, Asya Kupası var; tabi futbol standartı yükselecek."
"Hakemlerin işi çooook zor!"
"Türk futbolunu takip edebiliyor musunuz?" diye soruyoruz ama aklımızda mesafeler var. Nasıl olmasın ki bizim güne başladığımız saatlerde orada gün bitiyor. O da "Arada sırada" diyor ve futbolumuzun standardının yüksek olduğunu belirtiyor.  
Hakan Anaz, Türkiye'nin maçını yönetecek olsa, ne hissederdi? Cevap: "Hiçbir şey! Sahada sadece iki takım var. Benim için önemli olan iyi maç yönetmek."
Dünya Kupası'nda aklında "şu takımın maçını yönetsem" diye bir düşünce de yok. "Finali kimler oynar?" diye soruyorum, cevap temkinli: "İyi oynayan kazansın!"
Tekrar anavatana dönüyorum ve burada hakemlerin çokça eleştirildiğini hatırlatıyorum. Avustralya’da durum nasıl? Baskı var mı?
"Bazen oluyor ama hakemlerin işi çooook zor! Arada sırada hata oluyor..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder