Sayfalar

13 Nisan 2013 Cumartesi

KÜSTAHLIĞA ÖDÜL!

Profesyonel Futbol Disiplin Kurulu'nun son kararları gösterdi ki sahaya dalabiliriz... Ahlakımız izin verirse rahatlıkla tehditlerde bulunabilir ve küstahlık yapabiliriz. Cezası yok!



PFDK'nın Fatih Terim kararı açıklandı. 7+2'lik cezayı Fenerbahçeliler az, Galatasaraylılar çok buldu. Asıl dikkat çeken, Terim'e maç sonrası açıklamalarından dolayı "men cezası" almaması oldu. Kurul, 20 bin lira cezayı yeterli gördü.

Peki Terim, yaklaşık 20 dakika süren ayak üstü açıklamalarında ve yayıncı kuruluş Lig TV'de yaptığı açıklamalarda özetle ne demişti:



"Atıldıktan sonra tepki gösteriyoruz. Evet, topu yere vurdum. Eğer atılma sebebim buysa, hiç itirazım yok ancak insanı sinirlendirmek, delirtmek ve çıldırtmak böyle oluyor. 4. hakemler bizde 4. hakem değil, kulübe komiseri gibiler. Burada bir itibarsızlaştırma operasyonu hissediyorum. Önüne gelen bizi atacak mı? Var mı böyle bir şey. Haksız olduğumuz zaman söylüyoruz. Haklı olduğumuzu da belirtiyoruz."

"Küfür yok dediler, hakaret de yok. Bu kez centilmenliğe aykırı... Şimdi hiçbir şey yapmadan atıldım. Bu sefer atıldıktan sonra yaptım. Şimdi versinler. Hatta geçen seneden kalma 2 maç cezam daha var. Onu da koysunlar üzerine. Kimseye borçlu kalmayı sevmem. O alacakları da alsınlar da birileri konuşmasın. Çünkü Disiplin Kurulu ve Tahkim Kurulu'ndan bir beklentimiz yok bizim. İtimadım da yok, güvenim de yok. Süleyman Abay, 4. hakemken yapamadığı bütün kompleksi bugün burada yapamaz. Ne yaptım ben? Kendisine dönerek topa vurmadım. Oyuncuma kızmadığımı kim söylüyor?"

"Nerede olursam olayım ben buyum. Hislerimi belli ederim. Bundan dolayı eğer ceza yiyeceksem devam... Ben buyum. Yalandan dolandan kalamam öyle. Bugün bir şey yapmadım ama atıldıktan sonra her şeyi yaptım. Bana yakışıp yakışmayacağını da ben bilirim. Ben kendime yakışanı yaparım. Onun cezasını çekerim ben. Herkes dikkatli olsun. Kimseye ağzımızı açmıyoruz ama Galatasaray camiası bu. Herkesi aklı selime davet ediyorum."




Terim'in bu sözlerini kelime kelime şerh etmeye gerek yok. Genel manada tehdit içeren bu açıklamaları PFDK'nın sportmenliğe aykırı bulması ama para cezasıyla geçiştirmesi eyyamın daniskası. Dahası "Ben böyleyim" demek içtenlik değil, küstahlıktır!
Biraz geciktirmeyle bu satırların yazıldığı andan birkaç saat önce Galatasaray Kulübü'nün nazik sayılabilecek bir üslupla yaptığı, kerhen de olsa Fatih Terim'e destek verme niyeti taşıyan açıklaması yayınlandı. Sarı kırmızılılar cezaya itiraz edecek.

Ben de peşin peşin itiraz ediyorum! Fatih Terim'e verilen ceza indirilemez, ertelenemez! Tahkim'in daha önce verdiği erteleme kararlarında geçen "failin geçmişteki hali, eyleminden pişmanlık duyması, yargılama sürecindeki davranışları" şeklindeki ifadeler Fatih Terim'in fiillerine uymamakta.

PFDK'nın verdiği kararda sahaya giren kişilerin fiillerin de yine para cezasıyla karşılık bulması da haksızlık. Ya da bundan sonra başka kulüpler de bastırsın parasını ve taraftarını salsın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder